piątek, 26 czerwca 2015

Śniadanie mistrzów! :)

Dzisiaj będzie propozycja pysznego, pożywnego, zdrowego i bardzo sycącego śniadania :) A przy tym nie jest to jajecznica na boczku! ;) Czego zatem chcieć więcej? :)


Głównym elementem śniadania, które Wam proponuję, poza jogurtem greckim, jest chrupiąca komosa ryżowa. Komosa ryżowa zwana też quinoa jest genialnym źródłem białka. Dlaczego? Ponieważ jej białko jako nieliczne z białek roślinnych posiada komplet aminokwasów egzogennych, czyli takich, których organizm człowieka nie potrafi zsyntetyzować i musi je pobrać z zewnątrz. Oprócz tego, komosa zawiera dużą ilość flawonoidów, które mają działanie antyoksydacyjne, a więc chronią przed wolnymi rodnikami (więcej o antyoksydantach przeczytacie tutaj). Komosa zawiera także wiele witamin i minerałów, ale na największą uwagę zasługuje duża ilość magnezu w jej składzie. A odpowiednia dawka magnezu jest niezbędna zwłaszcza teraz, kiedy pogoda za oknem nieco nam w czerwcu wariuje, a to niekorzystnie wpływa na nasze samopoczucie i równie często powoduje bóle głowy. Magnez dzięki temu, że wpływa na rozluźnienie naczyń krwionośnych zapobiega pulsującemu bólowi charakterystycznemu dla migren.

Wracając do przepisu - chrupiącą komosę zrobimy bardzo szybko, a przygotowana ilość starczy nam na dobrych kilka porcji.
Składniki:
* komosa ryżowa - szklanka
*siemię lniane - trzy czwarte szklanki
* miód - łyżeczka
*oliwa - łyżeczka
Przygotowanie:
1. Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni.
2. Komosę płuczemy na sitku i przesypujemy do miski.
3. Do komosy dodajemy siemię, oliwę i miód. Wszystko razem dokładnie mieszamy.
4. Blachę do pieczenia przykrywamy papierem do pieczenia i rozkładamy na nim cienką warstwą przygotowaną mieszankę.
5. Pieczemy ok. 10-15 minut na złoty kolor. W trakcie pieczenia staramy się przemieszać komosę.

 Do naszego śniadania potrzebujemy:
*chrupiąca komosa - 2 łyżki
* jogurt grecki light - 1 opakowanie (180 g)
* truskawki - 100 g
* miód - łyżeczka
Truskawki myjemy, kroimy. Wszystkie składniki ze sobą mieszamy i gotowe! Smacznego! :)

Śniadanie ma 307 kcal .
Całość przygotowanej chrupiącej komosy to 1242 kcal.

5 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie i zdrowo ;) Ja jednak na śniadania preferuję pieczywo bo jadam je tylko rano ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda rewelacyjnie :). Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń